Klasses (4)

In de modelbouw bestaan een aantal schaalverhoudingen waarmee gereden kan worden in brandstof of electro uitvoering. Tussen de klassen onderling zijn een aantal verschillen te vinden in formaat, kosten, onderhoud en gebruik. Onze vereniging richt zich alleen op de on-road modellen.

De keuze voor brandstof of electro is vaak een persoonlijke keuze. De één houd van het geluid, geur en de rook, en de ander houd van gemak dat een electro model biedt. Beide soorten zijn volledig instelbaar en halen tegenwoordig bijna dezelfde hoge snelheden.

 

Deze large scale auto's zijn in omvang de grootste radiografische modellen op ons circuit. Deze modellen zijn voorzien van tweewiel aandrijving op de achterwielen. De motor is een 23cc 2-takt die loopt op normale brandstof van de benzinepomp in combinatie met 2-tact olie voor de smering. Remmen doen ze rondom met schijfremmen die mechanisch of hydraulisch bediend worden.

klasse bigscale

De lengte van de large scale modellen zijn ongeveer 900mm en hebben een breedte van 380-390mm, afhankelijk van de gekozen body. Het minimale gewicht is 10 kg voor de Toerwagen uitvoeringen en 12 kg voor de Trucks. Met gemak halen de 1:5 modellen een rijtijd van 30 minuten.

 Sectie hoofd(en) brandstof circuit 1:5

pasfoto eppo cleiren1:5 F1 Eppo Cleiren

Tel: 06 - 46073955

Stuur mail

pasfoto no photo1:5 tourwagen Pieter Netten

Tel: -

Stuur mail

Deze klasse is voor mensen die van extreme snelheden houden. Een acceleratie van 0 naar 100 binnen 2 seconden en een topsnelheid van over de 120 km/h maken dit met recht de snelste klasse op het circuit. Deze klasse wordt ook wel de koningsklasse van de modelautosport genoemd.

De modellen zijn 4-wiel aangedreven en worden aangedreven door zeer krachtige 3,5cc motoren met een 2-speed automatische versnellingsbak. De motoren lopen op speciale modelauto brandstof, een mengsel van methanol, olie en een percentage nitromethaan.

klasse 18scale

Het chassis is voorzien van onafhankelijke vering en schokbrekers waardoor je de modellen aan alle omstandigheden of verschillende circuits aan kunt passen. De lage Groep-C of GTP body zorgt voor downforce die nodig is om het model op de baan te drukken. Geen enkele andere klasse is te vergelijken met de 1:8 modellen aangaande snelheid en power die ze kunnen leveren.

Sectie hoofd(en) brandstof 1:8

pasfoto no-photo.......

Tel:

Stuur mail

pasfoto no photo.......

Tel: 

Stuur mail 

 

Deze brandstofklasse wordt aangedreven door een 2.1cc motor die loopt op methanol, olie en nitromethaan. Hierdoor zijn snelheden van over de 100 km/h met gemak haalbaar. De auto is voorzien van een automatische 2-speed versnellingsbak waardoor de auto hard trekt en een hoge topsnelheid haalt.

klasse 10scale

De auto's zijn voorzien van Toerwagen body's zoals bijvoorbeeld Audi, Mazda en Mercedes waardoor ze er heel herkenbaar uitzien. De chassis zijn volledig instelbaar en zijn voor zien van alle denkbare afstelmogelijkheden. Door de 4-wielaandrijving is een superieure wegligging en grip haalbaar.

Sectie hoofd(en) brandstof 1:10

pasfoto no-photo

Tel:

Stuur mail

Deze klasse is groeiende en wordt steeds populairder vanwege de snelheden en rijtijden die tegenwoordig gehaald kunnen worden. Fluisterstil halen de modellen met gemak een topsnelheid van dik 90 km/h door het gebruik van borstelloze motoren en de nieuwe Lipo accu's.

De chassis zijn uitgevoerd met onafhankelijk geveerde wielophanging en 2 of 4-wiel aandrijving waardoor je de auto's naar alle omstandigheden en verschillende circuits kunt afstellen. De electro modellen staan bekend om hun directe stuurgedrag en is een perfecte en leerzame klasse om later door te groeien naar eventueel een brandstofauto.

klasse 10scaleelectro

Sectie hoofd(en) elektro 1:10

pasfoto no-photoBjorn de Wit

Tel:

Stuur mail

pasfoto no-photovakant

Tel:

Stuur mail