internal - the track - Model Auto Club De Baanbrekers

Go to content
Het circuit
De Baan:

Onze baan heeft een minimale breedte van 4m en is 257m lang.
Helemaal omboord met een dikke brede witte lijn en curvestones op de plaatsen waar ze volgens ons nodig zijn...
Het gras wordt regelmatig afgereden.
De Pits:

De 'pits' is een belangrijke plek van het circuit, hier gebeurt het tanken, banden wisselen en kleine mechanische ingrepen.
Het is de bedoeling dat de helper onder de piloot plaats neemt in het overeenstemmende vak.
Op de tafel onder de rijdersstelling kan het gereedschap en brandstof geplaatst worden, gelieve deze tafel proper te houden.
Wagens mogen NIET over de balk getankt of gemanipuleerd worden, onmiddellijk nadat de wagen de pitsstraat is ingereden en aangekomen bij de helper, moet de wagen OVER de balk in het vak gebracht worden.
Voor het opnieuw invoegen van de wagen in de wedstrijd moet de helper zich er steeds eerst van vergewissen dat er geen wagen de pits komt binnengereden op het moment dat hij zijn wagen terug op de grond wil zetten, dit om de binnenkomende wagen niet te hinderen.
Er mogen ook geen spullen zoals banden OP de balk gelegd worden tijdens wedstrijden, dit om te voorkomen dat deze IN de pitsstraat zouden belanden en andere wagens hinderen.
Respect tussen rijders telt ook voor helpers.
Het is in princiepe niet de bedoeling (bij een NK zelfs verboden) om mekaar te helpen bij bv. bandenwissels.
Vergeet zeker je spullen niet bij het verlaten van de pits...
De Paddock:

De Paddock, daar waar het sleutelen geblazen is...
Onze paddock heeft ruimte voor ongeveer 80 rijders, op voorwaarde dat iedereen zich beperkt tot de 'voorbehouden' afmetingen.
Wij vragen aan iedere rijder om een pitmat te gebruiken om onze tafels proper te houden, het is immers leuk voor de volgende om niet eerst alle vet, olie, bandenrubber en andere zooi van de vorige bezoeker te moeten opruimen...
Op verschillende plekken is er 220v aanwezig, maar wanneer er veel rijders aanwezig zijn, zal er met verlengsnoeren en stopkontaktenblokken moeten gewerkt worden. Overeenkomen met anderen is dan onvermijdelijk.
Opgelet: tijdens het laden of ontladen moeten batterijen in een afgesloten LiPo safe bag zitten, dit om bij eventuele ontbranding de schade aan eigen en anderen hun spullen te minimaliseren. Het wordt ook ten stelligste afgeraden om beschadigde batterijen (gescheurde of gebroken behuizing, overmatig bol) nog langer te gebruiken. Gelieve ook geen defecte batterijen in onze tonnen achter te laten, deze moeten als KGA (Klein Gevaarlijk Afval in Belgie) in een recyclagepark of KCA (Klein Chemisch Afval in Nederland) in een gemeentedepot, chemokar of kca-depot EN op de juiste wijze ontladen ingeleverd worden.  We hebben legio voorbeelden van situaties die zeer snel uit de hand lopen, en dit niet enkel met EV voertuigen...

Wij hebben goede LED verlichting in de Paddock, nuttig voor wanneer het nog korte dagen zijn, en het soms reeds donker wordt wanneer de rijders nog verder moeten inpakken vooraleer terug huiswaarts te keren.
Er staan voldoende tonnen om uw niet-chemisch afval in te deponeren, wij vragen wel om lege brandstof blikken zelf terug mee te nemen.
Rijdersstelling:

Onze rijdersstelling biedt plaats aan 13 rijders die volledig droog staan ingeval van regen.
De voorzijde van de rijdersstelling bestaat uit een stevige wand.
Er is een opstapje aanwezig voor de kleinere rijder, gebruik dit voorzichtig en op eigen risico.
Met een dubbele schuifdeur kan de ingang vlot afgesloten worden om bij hevige wind het comfort te verhogen.
De rijdersstelling wordt bereikt door een zeer stevige metalen trap, omhooggaand 'verkeer' langs rechts naar beneden komend 'verkeer' langs links aub...
Toegang tot de rijdersstelling enkel voor bevoegde personen.

Er is geen vaste plaats voor de rijders voorzien, het is de bedoeling dat iedereen zijn geliefde plaats inneemt, rekening houdend met de andere rijders. Overleg en wederzijds respect wordt verwacht.
Rijders die zich misdragen door naar helpers, baaninzetters of anderen te roepen (of erger) kunnen hiervoor gesanctionneerd worden.
Soms wordt vergeten dat we met een hobby bezig zijn, en kunnen de gemoederen hoog oplopen...
(c) 2024-2025 De Baanbrekers
Website by
Back to content