video circuit

Door In Documenten 6 downloads

M.A.C. de Baanbrekers beschikt over een eigen permanent modelracecircuit.

Het circuit werd aangelegd in 1986, de opening vond plaats in 1987. Het circuit heeft een lengte van 257 meter en is 5 meter breed.
De baan heeft een speciale asfalt soort die geschikt is voor modelauto's en de eisen die daar aan worden gesteld.
Het hele circuit is voorzien van een drainage systeem zodat het regenwater snel afgevoerd wordt.Een natte baan is over het algemeen binnen een uur droog met een beetje wind.

 

circuit panorama

Ons circuit wordt gebruikt voor nationale en internationale wedstrijden in diverse klassen.

Zo hebben we al enkele belangrijke internationale Grand Prix wedstrijden (EFRA) georganiseerd en natuurlijk de nationale (NOMAC) wedstrijden. Met gemiddeld 20 wedstrijden in het jaar is ons circuit druk bezet!

Snelle baan.
Ons circuit staat bekend als snelle baan waar hoge topsnelheden gehaald kunnen worden. Snelheden van 120 km/h zijn geen uitzondering. Enkele bochten liggen hellend, vooral de bocht na het rechte stuk. Deze "kombocht" is vrij uniek op een modelcircuit en voegt een extra dimensie toe.

Rondom het circuit staat een hekwerk voor extra veiligheid mocht er op de baan iets fout gaan, dan zijn onze toeschouwers beschermd. Voor de baaninzetters langs het circuit zijn speciale stoeltjes gemaakt die voor extra bescherming zorgen zodat ze hun werk veilig uit kunnen voeren.

Onze overdekte rijderstelling biedt de rijders een perfect uitzicht over het circuit. Op onze stelling is ruimte voor maximaal 13 rijders. Tijdens een wedstrijd staan er maar 10 rijders op deze rijderstelling. Een afgescheiden scheidsrechterruimte is aanwezig voor officiële en internationale wedstrijden.

Pitsstraat & Paddock.


circuit paddock
Aan de rand van de baan is de huisvesting van de wedstrijdleiding. Van hieruit wordt de wedstrijd door de wedstrijdleiding geregeld. Uitgebreide computerapparatuur staat daarbij ter beschikking. Tijdens wedstrijden en trainingen (via MyLaps) wordt elke auto met ingebouwde transponder "gevolgd". Op de computer wordt bijgehouden hoeveel ronden je hebt afgelegd en wat de rondetijden zijn.

Naast de wedstrijdleiding vind je de technische keuring. Hier worden de auto's nagekeken of ze voldoen aan de technische reglementen, waaronder het gewicht en afmetingen. Dit is ook de plaats waar je de startnummers kunt halen die je op je body dient te plakken.

Wedstrijdleiding en telsysteem.

circuit keuring
Aan de rand van de baan is de huisvesting van de wedstrijdleiding. Van hieruit wordt de wedstrijd door de wedstrijdleiding geregeld. Uitgebreide computerapparatuur staat daarbij ter beschikking. Tijdens wedstrijden en trainingen (via MyLaps) wordt elke auto met ingebouwde transponder "gevolgd". Op de computer wordt bijgehouden hoeveel ronden je hebt afgelegd en wat de rondetijden zijn.

Naast de wedstrijdleiding vind je de technische keuring. Hier worden de auto's nagekeken of ze voldoen aan de technische reglementen, waaronder het gewicht en afmetingen. Dit is ook de plaats waar je de startnummers kunt halen die je op je body dient te plakken.

Clubhuis en toekomstplannen.

circuit accomodatie
Sinds 1998 hebben we een eigen clubhuis met terras. In ons clubhuis zijn koffie, frisdranken en snacks verkrijgbaar zoals frites, kroketten, tosti's enz. Het toilet kun je ook vinden in ons clubhuis.

Een tribune, nieuwe toiletten, douches, scorebord en aanbouw boven het wedstrijdhome behoren tot de toekomstplannen.

Openingstijden circuit.
Wij raden iedereen aan eerst op onze kalender te kijken voordat je naar het circuit komt. Het kan zijn dat het circuit bezet is voor een wedstrijd of training. Vooral als je gaat rijden in het weekeind kan het zijn dat de baan gereserveerd is voor bijvoorbeeld een NK wedstrijd. Alleen deelnemers aan die wedstrijd mogen dan gebruik maken van het circuit.

Brandstof

Maandag t/m vrijdag : 10:00u tot 20:00u
Zaterdag t/m zondag :
10:00u tot 18:00u

Electro

Maandag t/m vrijdag : 09:00u tot 22:00u

Woensdagavond is clubavond, dan mag er gereden worden tot 22:00u.Zaterdag t/m zondag :
09:00u tot 20:00u

Een verzoek, vooral aan onze brandstofleden, is zich te houden aan de rijtijden!

De klok op drukke dagen.
Tijdens drukke dagen bestaat de kans dat er veel auto's op de baan zijn in verschillende schalen. Dit moet op zich geen probleem zijn, maar wij kunnen ook begrijpen dat je als electro rijder liever niet tussen de BigScale auto's rijd op de baan vanwege het grote verschil in formaat en gewicht. Als er een bigscale auto tegen een electro auto rijd dan is de schade meestal groot.

 

Mocht je met een aantal electro rijders zijn op deze drukke dag, dan kun je aan de overige rijders voorstellen om de klok in werking te zetten die bij de wedstrijdleiding hangt. Deze speciale klok is ingedeeld in drie verschillende vlakken 
waarop elke klasse 20 minuten heeft om op debaan te rijden.De werking van de klok spreekt voor zich.
De klokt hangt aan de achterkant van de wedstrijdleiding in een speciaal daarvoor gemaakte kast.

Meer uitleg over de rijtijdenklok vind je hier....

 

Voor niet-leden en aspirant-leden is het mogelijk om te trainen (niet op wedstrijddagen) met een trainingskaart a € 10,00 per dag, contant af te rekenen bij sleutelbeheerder.